از آن جا که کارآفرینی به عنوان یک عامل کلیدي رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی شناخته شده است، پژوهش هاي مرتبط با آن، واجد اهمیت بسیار است.
کارآفرین، عوامل مختلف تولید را گرد هم میآورد و با تلاش و کوششهاي خلاقانه خود فعالیتها را به سمت موفقیت سوق میدهد. این پژوهش تأثیر ویژگیهاي روان شناختی و جمعیتشناختی کارآفرینان بر تمایل به تشکیل بنگاههاي کوچک را مورد بررسی و مطالعه قرار داده است. بدین منظور با روش نمونهگیري تصادفی ویژگیهاي 160 نفر از کارآفرینان بنگاه هاي کوچک استان گیلان با استفاده از پرسشنامه جمعآوري و با روش همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از این است که بین ویژگیهاي کارآفرینان و تمایل به تشکیل بنگاههاي کوچک همبستگی وجود دارد.
نویسندگان: دکتر علی قلیپور سلیمانی، فاطمه زادباقر صیقلانی
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
نظرات شما عزیزان:
ادامه مطلب